Saturday, July 15, 2006

Saturday special : nostalgic trip pt. two



Back in the old days of the art department, we played a little game every morning to gain energy and high spirits - or just to get going. Perhaps you know this old Children game:

The first one has to draw the head, then he folds the paper. The second one who can only see the base of the neck has to draw the body. The third one does the legs and the fourth one the feet. So nobody has seen the whole thing.When you're finished you unfold the paper and marvel at a cool and cute character ... 87 lovely babies were born in this way - here are some examples ...

That's what I call industrial charcter design!Try it out at home! It's tons of fun! You can even do it via e-mail! And don't forget to send us your crazy characters. We'll post them, if they're not too disturbing ...

4 comments:

Henning Ahlers said...

Thies, ...ich muss sagen:

ein ausgesprochen gelungenes "special"!

Hammer!!! Die Olf-Puschen find ich natürlich
besonders schick!

meike said...

Oh Mann, das Spiel hab' ich immer geliebt.

Das zweite von rechts hätte schon fast eine eigene Cartoon Serie verdient...

Über Email, da habe ich ja noch gar nicht dran gedacht. Hmm.

Matthias said...

Ja, feines Spiel. Ich kenne allerdings nur die Textvariante.

Äh, sag mal Thies, was hast du eigentlich mit Bad Bevensen zu tun? So häufig kommt einem ja das Nest nicht unter.

Gruß
Matthias

Lars Benecke said...

Ach, was hatten wir damals für einen Heidenspaß im Art Department! Wir sollten uns statt zum Frühstück mal zum "Crazy Character"-Revival treffen und ein paar neue Klappbild-Köstlichkeiten fabrizieren!