Friday, December 14, 2007

Lars : Let the music play!

I did this "collage" of several musical instruments some time ago for an English school book, that will be published by Klett. It illustrates an exercise, where the pupils have to write down, how these instruments are called in English.
Exept for the drums and the guitar, I never drew one of those instruments before, so I had to do deeper research to get them right. Ah, in this moment I remember, that I once made an organ of cardboard in my childhood for a cardboard church, I built for my Lego-town. I'm sorry, I never finished it.

3 comments:

Oliver Kurth said...

Jetzt feuerst Du aber die Hardcore-Sachbuch-Breitseite ab! Sachlich, nüchtern und präzise.

Well, it's not actually rock'n'roll, but I'm sure ervery screw is at the right place :)

Thies said...

Kein Wunder, dass du einen lebenslangen Schulbuchillustrationsauftrag bekommen hast, bei solch detailreichen, ausgefeilten Bildern! Hut up!

Jensemann said...

Das "Schlimme" ist, das mein Bruderherz die Orgel wahrscheinlich noch nicht einmal nach einer Vorlage gezeichnet. Wenn ich mir die Schnitzereien so anguck, sieht das doch sehr nach einer larstypischen Detailversessenheit aus, wie ich sie auch von seinen Pappmodellen kenne.
Stimmt's oder hab' ich recht?

Jedenfalls komplett Wahnsinn!