Friday, January 25, 2008

Michael: Camping on asteroids...

Michael Mantel für die Bilderwumme Your daily dose of illustration Featuring camping on asteroids

I’ve prepared this image in order to become a little bit acquainted with Illustrator. I was allways used to create vector-based illustrations with FreeHand, but because that application is not going to be supported in the future, I feel impelled to learn Illustrator as far as I can.

The other reason is that I wanted to demonstrate my new representatives that I am capable of drawing such vector-based illustrations, too.

3 comments:

Lars said...

Die Hintergrundfarbe hat mich zunächst etwas irritiert und Assoziationen hervorgerufen, die ich hier nicht näher erläutern möchte ;-). Ansonsten ist das doch eine putzige, kleine Alien-Ferienidylle. Ob der eine Schaschlik-Spieß für acht hungrige Mäuler wohl reicht?

Thies said...

Weiß gar nicht was Lars meint... Ist doch die mikroskopische Idylle auf einer Schimmelbakterie, kenn ich aus meiner Vorratsecke. Hoffentlich treibt Mutti nicht ab...

Oliver Kurth said...

Nice one, pal!